FLASH NEWS: உக்ரைனின் மற்றொரு பிராந்தியத்தின் கிராமங்களுக்குள் புகுந்த ரஷியப் படைகள்..! ***** அமெரிக்காவில் இந்திய பொருட்கள் மீதான 50 சதவீத வரி விதிப்பு அமலுக்கு வந்தது ***** வரி விதிப்பு மிரட்டல்: நான்கு முறை போன் செய்த டொனால்டு டிரம்ப்- பேச மறுத்த மோடி..! ***** செல்பி எடுப்பதற்கு ஆபத்தான நாடுகள் பட்டியலில் இந்தியா முதலிடத்திலும், அமெரிக்கா இரண்டாவது இடத்திலும் உள்ளது ***** சீனாவை அழிக்கும் முடிவை என்னால் எடுக்க முடியும்; ஆனால்... டிரம்ப் பரபரப்பு பேச்சு ***** சுதந்திர தின வாழ்த்து: பிரதமர் மோடிக்கு உக்ரைன் அதிபர் ஜெலென்ஸ்கி நன்றி ***** பல நாடுகளில் ஆயுத உற்பத்தி தொழிற்சாலை அமைத்துள்ளோம் ; ஈரான் தகவல் ***** ஷாங்காய் ஒத்துழைப்பு மாநாட்டில் புதின், மோடி பங்கேற்பு - சீனா தகவல் ***** 50 சதவீத வரி விவகாரம்; பிரதமர் மோடி தலைமையில் மத்திய அமைச்சரவை அவசர ஆலோசனை ***** ராஜஸ்தானில் தேர்வு மோசடியில் ஈடுபட்ட 415 பேருக்கு வாழ்நாள் தடை ***** 37 டி.எம்.சி. தண்ணீர் வழங்க வேண்டும்: காவிரி மேலாண்மை ஆணைய கூட்டத்தில் தமிழக அரசு வலியுறுத்தல் ***** ஹூண்டாய் காரில் உற்பத்தி குறைபாடுகள் உள்ளதாக கூறி பதிந்த வழக்கில் பிராண்ட் அம்பாசிடர்களான ஷாருக்கான் மற்றும் தீபிகா படுகோன் மீது எப்.ஐ.ஆர். பதிவு ***** ராஜஸ்தானில் டைனோசர்கள் காலத்துக்கு முந்தைய உயிரினத்தின் எலும்புக்கூடுகள்-முட்டை கண்டுபிடிப்பு *****

Friday, March 3, 2017

சிறப்பு மையத்தில் ஆசிரியர்கள் இல்லை: மாற்றுத்திறனாளி மாணவர்கள் புகார்

சேலம்: சேலம், மாசிநாயக்கன்பட்டி பள்ளியில் செயல்பட்டு வரும் இயலாக்குழந்தைகளுக்கான சிறப்பு மையத்தில், ஆசிரியர்கள் இல்லாததால், கல்வி கற்பது பாதிப்பதாக கூறி, மாற்றுத்திறனாளி மாணவ, மாணவியர் நேற்று கலெக்டர் அலுவலகத்தில் மனு அளித்தனர்.
அனைவருக்கும் கல்வி திட்டத்தில் இயலாக்குழந்தைகளுக்கான சிறப்பு திட்டம் செயல்படுத்தப்படுகிறது. இதில், ஒவ்வொரு ஒன்றியங்களிலும் சிறப்பு மையங்கள் அமைத்து, அதில் சிறப்பாசிரியர்கள் மூலம், மன வளர்ச்சி குன்றியோர், பார்வையற்றோர், காது கேளாதோர் உள்ளிட்ட மாற்றுத்திறனாளி குழந்தைகளுக்கு கல்வி கற்பிக்கப்படுகிறது. இதில், சேலம், மாசிநாயக்கன்பட்டி நடுநிலைப்பள்ளியில் செயல்பட்டு வரும் சிறப்பு மையத்தில் படித்து வரும் மாணவ, மாணவியர் மற்றும் பெற்றோர் நேற்று கலெக்டர் அலுவலகம் வந்தனர்.

இதுகுறித்து அவர்கள் கூறியதாவது: சுற்றுவட்டாரத்திலுள்ள, 40 மாற்றுத்திறனாளி மாணவ, மாணவியர் இந்த சிறப்பு மையத்தில் படித்து வந்தனர். நான்கு சிறப்பாசிரியர்கள் இவர்களுக்காக நியமிக்கப்பட்டு, கல்வி கற்பிக்கப்பட்டது. கடந்த ஆறு மாதங்களுக்கு முன் அது இரண்டாக குறைந்து, தற்போது ஒரு ஆசிரியர் கூட வருவதில்லை. கேட்டால், பயிற்சி, மாற்றுப்பணி என பல்வேறு காரணங்கள் கூறுகின்றனர். இதனால், படிப்பில் நன்கு தேறிவந்த குழந்தைகள் கூட, தற்போது கல்வி கற்க முடியாத நிலை உருவாகியுள்ளது. இம்மையத்தில் உடனடியாக போதுமான ஆசிரியர்களை நியமித்து, மாற்றுத்திறன் குழந்தைகள் கல்வி கற்க நடவடிக்கை எடுக்க வேண்டும். இவ்வாறு அவர்கள் கூறினர்.

சிதம்பரம் நாட்டியாஞ்சலியில் அசத்திய காதுகேளாதோர் மாற்றுத்திறனாளிகள்!


01.03.2017
சிதம்பரத்தில் நடைபெற்ற நாட்டியாஞ்சலியில், மாற்றுத்திறனாளி மாணவ- மாணவிகள் தங்களது நடனத் திறமையை வெளிப்படுத்தி அசத்தினர்.

பரதநாட்டியக் கலைஞர்கள் ஒவ்வொருவரும் நடனக் கூத்தனான சிதம்பரம் தில்லை நடராஜர் சந்நிதியில் அரங்கேற்றம் செய்வதுதான் அந்தக் கலைக்கு அவர்கள் கொடுக்கும் மரியாதை. அவர்களின் பாக்கியமும்கூட. அதன்படி ஒவ்வொரு வருடமும் நடனக் கலைஞர்கள் சிதம்பரம் நடராஜர் சந்நிதிக்கு வந்து, புதிதாக நடனக் கலையைக் கற்றுக்கொள்பவர்களும், நடனக் கலைஞர்களும் பல்வேறு நடனங்கள் மூலம் அக்கலைக்கு மரியாதை செலுத்திவருகின்றனர். பிரபல நடனக் கலைஞர்கள், சினிமா நடிகைகளான பத்மா, சொர்ணமால்யா, பானுப்பிரியா எனப் பலர் இங்கு நடனமாடியிருந்தாலும், முதன் முறையாக மாற்றுத்திறனாளி மாணவ-மாணவிகள் நடனமாடியதுதான் இந்த வருட நாட்டியாஞ்சலியில் சிறப்பு.

நாட்டியாஞ்சலி அறக்கட்டளை சார்பில் 36-ம் ஆண்டு நாட்டியாஞ்சலி விழா, தெற்கு ரத வீதியில் சிறப்பாக நடைபெற்றுவருகிறது. நான்காவது நாளான நேற்று, ஜி.வி.காது கேளாதோர் மற்றும் மணவளர்ச்சி குன்றிய மாணவ-மாணவிகள் கலந்துகொண்டு தங்களது நடனத் திறமையை வெளிப்படுத்தினர். இந்நிகழ்ச்சியைப் பார்த்தவர்கள் வியந்துபோனார்கள்.

அதுமட்டுமல்லாமல், இந்த நடனத்தை வெப்சைட் மற்றும் இண்டர்நெட்டில் கண்டுரசித்த பிரான்ஸ் நாட்டைச் சேர்ந்த உத்தண்டி பாபு என்பவர், 5000 ரூபாயை அந்தக் குழுவுக்குப் பரிசாக அளித்தார்.

இது குறித்து அந்தக் குழுவின் பயிற்சியாளர் ப்ரியா கூறுகையில், "இதுமாதிரியான நாட்டியாஞ்சலி விழாவில் முறையாகப் பயிற்சி பெற்றவர்களுக்கே வாய்ப்பு கிடைப்பதில்லை. பரதம் என்பது உடலும், உள்ளமும் ஒன்றிணையும் ஒரு தூய்மையான கலை. அதைக் கற்றுக்கொள்வதற்கு கடினமாக உழைக்க வேண்டும். சலங்கைப் பூஜைகளெல்லாம் நடத்தப்பட வேண்டும். இவர்களுக்கு அப்படி எங்களால் செய்ய முடியவில்லை. இவர்களின் திறமையை வெளிக்காட்ட ஒரு வாய்ப்பு கொடுங்கள் என்றுதான் கேட்டோம். நீண்ட போராட்டத்துக்குப் பிறகு வாய்ப்பு கிடைத்தது. அதுவும் ஒரு மாதத்துக்கு முன்புதான். இதை, நாங்கள் ஒரு சவாலாக எடுத்துக்கொண்டு, கடினமான பயிற்சியின் மூலம் சிவனின் தசாவதார நடனத்தை ஆடினோம். இதன்மூலம், பரதம் அனைவருக்கும் சொந்தம் என்பதை நிரூபித்திருக்கிறோம். அடுத்த வருடம் இன்னும் அதிகமான மாணவர்கள் தங்கள் திறமைகளை வெளிப்படுத்துவார்கள்" என்றார் பெருமிதத்தோடு.



Thursday, March 2, 2017

Hearing impaired, Mallika is city’s golden girl in chess

Jalandhar, March 1
Giving yet another reason for the city to rejoice, Jalandhar’s ‘silent’ girl Mallika Handa has won the 19th National Championship for the Deaf, held from February 21 to 25, at Tirur in Kerala. This is her fourth consecutive title win in a row.

Handa may not have heard the deafening cheers of the spectators witnessing her entry into the history books, but had felt their sense of pride in her achievement when she became the first Indian girl to win a gold medal in the International Deaf and Dumb Chess Championship held from August 8 to 14 at Mongolia in 2015.

However, according to her family, the journey so far has been full of struggle. Mallika Handa, a resident of Green Avenue in Basti Sheikh, won the national championship in Madhya Pradesh in 2013. She was to go to Germany the same year, but the Sports Authority of India did not send her due to some dispute with the international body. Mallika underwent trials at Indore. She won the first place and gained an entry into the international tournament.

Though Mallika is facing 90 per cent hearing disability, she was given a seat in a regular college due to her expertise in chess. “Though she is struggling hard and had to drop a year, she does not consider herself less than an ordinary child and wants to complete her education in the regular stream only,” said the proud mother.

She also urged the state government to honour Mallika on her recent achievement.

Centum Foundation launches Centum GRO to skill deaf youth in India

23.02.2017
Partners with US-based Global Reach Out (GRO) which has already trained over 1,000 youth across emerging markets

Aims to provide leadership and entrepreneurial skills to the deaf

Chennai : Centum Foundation, the CSR arm of Centum Learning, an ISO 9001:2015-certified skilling MNC, today announced the launch of Centum GRO to train deaf youth in India. The initiative is in collaboration with US-based Global Reach Out (GRO) a non-profit organization run by hearing-impaired individuals, which has already imparted leadership skills and entrepreneurial training to over 1,000 deaf youth across India, Kenya, Guatemala, Honduras, and Thailand.

Dr. Madan M. Vasishta, former Chief Advisor to the Indian Sign Language Research and Training Centre, New Delhi and Sanjeev Duggal, CEO and MD, Centum Learning inaugurated the first center. Aarti Chandna, Vice President, Centum Foundation, Dr. Alim Chandani, Associate VP, Centum GRO and senior management from prospective employers such as Lemon Tree, Concentrix, etc. were also present on the occasion. Incidentally, Dr. Alim Chandani will head the first center located at Hauz Khas. Dr. Chandani has dedicated himself to working towards empowering deaf people for over a decade now.

The pilot batch has already commenced with training underway of nearly 40 students who are graduates from various streams. Besides skills training to the hearing-impaired candidates, the program will also include ‘workplace sensitivity’ training sessions to potential employers to help companies assimilate people with disabilities more effectively at their workplaces. In the second year of operation, Centum GRO plans to develop and create the first entrepreneurial training program for the deaf community to nurture future entrepreneurs.

Speaking at the launch, Sanjeev Duggal, CEO and MD, Centum Learning said, “Centum Learning has been working for over a decade creating a skilled and empowered India. With Centum GRO we will drive sustainable transformation for the hearing-impaired in the country. There are approximately 12 million deaf people in India, 80% of who have no access to any formal education. But for those who receive formal education, there is a lull after that. We are aiming to provide that last mile connect through soft skills training and entrepreneurship skills empowering young deaf adults. It is indeed a memorable day for us.”

At the launch, Dr. Madan M. Vasishta, said, “I feel honored to be a part of such a heartwarming initiative. Centum GRO is a remarkable effort of Centum Learning to train and empower the deaf. This initiative will not only help them to access jobs and entrepreneurship opportunities but will also boost their morale and confidence. This will also strengthen the social fabric of our society as a whole.”

Dr. Alim Chandani, AVP, Centum GRO, added, “I am delighted to be a part of Centum GRO. This initiative is a great stepping stone towards encouraging deaf youth in India to be innovative and self-reliant. Our long-term plan is to make them future entrepreneurs by providing them high-quality leadership, management and entrepreneurship skills training in a focused empowering environment which will collectively equip them to become ‘Changemakers’.

Besides providing much-needed leadership and management skills to deaf youth through this initiative, Centum Foundation will also facilitate jobs and encourage self-entrepreneurship. The training, which will vary from one to three months, is being offered under four segments: Multimedia, Accounting, BPO/DEO, and IT. The minimum eligibility criterion is a Bachelor’s degree (B.A., BFA, B. Com, etc.).

Centum GRO’s proprietary training program is being designed and implemented by deaf experts from the United States. The experts partnering with peers identified in India will share best practices in leadership and management skills and start-up enterprise management with participants of the program. The training model has four components – Educating, Preparing, Training, and Sustaining – where visual aids and multimedia resources are used to enhance visual learning for participants. The program is being funded by Bharti Airtel.

Thieves who acted deaf and dumb held


02.03.2017
Identified as Yarrampalli alias Anil, 18, and V Babu, 20, the two couldn't speak a word of Hindi or English and had adopted an ingenious modus operandi to loot people in the Capital

As many as four cases of theft in south Delhi were solved when two youths from Chitoor in Andhra Pradesh were arrested on Tuesday.

Identified as Yarrampalli alias Anil, 18, and V Babu, 20, the two couldn't speak a word of Hindi or English and had adopted an ingenious modus operandi to loot people in the Capital. They would knock on the doors with a pamphlet in hand, which would state that they were deaf and dumb, and were spreading awareness regarding the condition.

They would then ask for a small donation, and when people turned their backs to get money from inside, they would enter the house and pick up valuables such as mobile phones and laptops.

"The duo would force people to come out and read the pamphet. The victims would open the door of their house and fall prey," Additional Deputy Commsiioner of Police (south) Chinmoy Biswas said.

Sources said earlier the Gurugram Police had arrested them but they could not be interrogated due to the language barrier. The court then let them off.

Then earlier this month, a person staying on rent in the Sainik Farms area complained to the police. Acting on the plaint, the Delhi police identified the youths and contacted the Gurugram Police as well. The two were living near the Hazrat Nizamuddin railway station. Initially, they misled the police by claming that they did not understand Hindi but Sub-Inspector Anil Rathod, who hails from Hyderabad and can speak fluent Telugu, questioned them and the duo spilled the beans.

During interrogation, Babu revealed that his elder brother Kartik brought them from their native place last month to carry out the thefts. Police said Kartik was likely to be arrested soon and further investigation was underway.


Deaf, mute and their right to education: Despite an 8-lakh strong population, no junior or senior college caters to them

Vaishali, 41 years old and Santosh Nade 42 years old, both deaf and dumb, live in one room of 20 by 20 feet in Nashik. Both of them have studied till XII but could not secure job anywhere till now. Their two daughters, both deaf, have to leave school after Class XII as they do not have money to go to college; their younger son is in Class IX. They have been surviving with the financial help from Vaishali’s parents otherwise they have no means to earn livelihood due to their disability.

On February 27, they travelled to Pune to participate in the rally organised by State Level Association of the Deaf (SLAD). Over 5000 deaf and mute across Maharashtra gathered outside Social Justice Commissionarate in Pune for various demands including the right to education.

Prakash Phadake, vice president, SLAD, who is also from Nashik, said, “Deaf and dumb are not intellectually challenged. They can study and work like those of normal people. We want the government to avail us basic education and job opportunities so that we can earn for ourselves. We do not require sympathy.”
Members present at the rally. Firstpost/Varsha Tolgarkar

According to 2011 census, Maharashtra has 4.73 lakh deaf and 4.76 lakh mute from the age of one and above. However, the state has only three government-run schools that are in Akola, Aurangabad and Raigad where over 150 students study. The state has 265 schools for deaf and mute that are granted, while 24 schools are private. Over 20,000 students are studying in these schools.

Manoj Patwari, president of SLAD, who led the march, said, “Teachers in these schools are normal people without disability. They teach with lip movement reading that students struggle to understand. Instead we should be taught in sign language that we understand. In fact government should start courses or degrees for sign language as subject.”

Most of the above schools are there till Class VII or till Class X. The state does not have single junior or senior college. The deaf and mute have to drop out of education or take admission for long distance courses. Or they have to take admission in colleges meant for those without any physical challenges.

In regular colleges, they face a series of hurdles. To overcome low esteem born out of their disability while studying in colleges, where most of the students have no physical challenges, is pretty difficult. And most of them do not seek admission or prefer to drop out after joining.
Members present at the rally. Firstpost/Varsha Tolgarkar

Besides, none of these colleges avail interpreters or lecturers who can teach physically challenged students in sign language. The students, therefore, have to get help from students or close friends/relatives to study.

Patwari said, “State government should found government run schools, junior and senior colleges for deaf and dumb at all divisions — Aurangabad, Amaravati, Pune, Mumbai, Nashik. We should get opportunity to study science, arts or commerce. There should be interpreter or sign language teacher in engineering, medical, pharmacy, paramedical and nursing colleges so that we can get commercial degrees to earn livelihood. There should be D. Ed and B. Ed colleges for the deaf and mute or reserve seats in regular colleges.” They also want vocational training courses or skill development courses like Industrial Training Institutes dedicated for the disabled.

According to the Persons with Disability Act 1995, one percent jobs in government and private agencies are reserved for them. But those jobs have conditions like having degree certificates from known universities across India.
Their demands were simple: Education needs for deaf and mute
should be taken into consideration. Firstpost/Varsha Torgalkar

Arvinda Karbhari, a hearing impaired participant from Osmanabad said, “In January 2017, Maharashtra State Road Transport Corporation has published advertisement of recruitment for several of posts. The post reserved for deaf and dumb requires applicants to have degree certificates. How can we study when there is not a single college for us. Most of the government agencies issue advertisements like this and thus most of the posts meant for us remain vacant. Despite us having talent, a will to study, we do not get opportunities meant for us. We want the government to make sure there should not be condition of graduation for posts meant for us.”

They accused that most of the government agencies either do not hire deaf and mute over trivial reasons or hire those without challenges under their quota. “Many people without disability take benefits meant for us. Currently anybody can avail certificate of deaf and dumb with simple audio-metry test in which applicant is asked whether he can listen. If he says no, he can be given certificate. Instead there should be advanced Brain Stem Evoked Response Audiometry Test.”

Nitin Daghe, deputy commissioner, Social Justice Department, said, “Most of their demands are related to education, technical and other department to which we have already communicated. We have begun to integrate deaf and dumb in mainstream education with early detection of disabilities and availing them therapies like speech therapy.” But the programme to integrate them in mainstream education has begun this year and will be beneficial to to those who are 4-5 years old.

They also want the RTO grant driving licenses as per orders of the Supreme Court. News channels and newspapers should make sure to use sign language so that they can avail themselves with latest current affairs.

எந்த சூழ்நிலையிலும் உங்களோடு நான் இருப்பேன்: காதுகேளாத மாணவர்களிடம் மு.க.ஸ்டாலின் நெகிழ்ச்சி

01.03.2017
சென்னை : ஆயிரம் விளக்கு சிறுமலர் காதுகேளாதோர் பள்ளியில் தமிழக எதிர்கட்சி தலைவர் மு.க.ஸ்டாலின் நேற்று பிறந்தநாள் கொண்டாடி மாணவர்கள் மத்தியில் உரையாற்றினார். திமுக செயல் தலைவரும், தமிழக எதிர்கட்சி தலைவருமான மு.க.ஸ்டாலின் தனது பிறந்தநாளை முன்னிட்டு நேற்று ஆயிரம் விளக்கு சிறுமலர் கண் பார்வையற்றோர் மற்றும் காதுகேளாதோர் பள்ளிக்கு நேரில் சென்று, அங்கிருந்த மாற்றுத்திறன் கொண்ட குழந்தைகளுடன் தனது பிறந்தநாளை உற்சாகத்துடன் கொண்டாடினார். அப்போது அப்பள்ளியின் மாணவ, மாணவியர் பல்வேறு கலை நிகழ்ச்சிகள் மூலம் ஸ்டாலினுக்கு பிறந்தநாள் வாழ்த்து தெரிவித்தனர். அதைதொடர்ந்து மு.க.ஸ்டாலின் மாணவர்கள் மத்தியில் பேசியதாவது: ஒவ்வொரு ஆண்டும் இந்த சிறுமலர் பள்ளிக்கு வரும்போது, ’ஆண்டுக்கு ஒருமுறை என்பதற்கு பதிலாக ஆறு மாதங்களுக்கு ஒருமுறை அல்லது மாதத்திற்கு ஒருமுறை பிறந்தநாள் வந்தால் பலமுறை உங்களை சந்திக்கின்ற வாய்ப்பு எனக்கு கிடைக்குமே’, என்ற எண்ணத்தோடு நான் பேசியதுண்டு.

இன்று எனக்கு பல அரசியல் கட்சி தலைவர்கள் வாழ்த்து சொன்னார்கள். அகில இந்திய தலைவர்கள் தொலைபேசியில் வாழ்த்து தெரிவித்தார்கள். என்னதான் பல தலைவர்கள், பல அறிஞர்கள் என்னை வாழ்த்திக் கொண்டு இருந்தாலும், நீங்கள் வாழ்த்துவதற்கு ஈடாக அவை எதுவும் இருக்க முடியாது.
அதனால்தான் ஒவ்வொரு ஆண்டும் நான் இந்த சிறுமலர் பள்ளிக்கு வந்து உங்களுடைய வாழ்த்துகளைப் பெறுவதிலே தனி அக்கறை எடுத்துக்கொண்டு, இப்போதும் இந்த நிகழ்ச்சிக்கு வந்திருக்கிறேன். ஆகவே, உங்களுடைய கலை நிகழ்ச்சிகளின் மூலமாக, உங்களுடைய நாட்டியத்தின் மூலமாக, உங்களின் கவிதைகள் மூலமாக, அதேநேரத்தில் வரவேற்புரை நிகழ்த்தி, அதில் இடம்பெற்று இருக்கக்கூடிய வார்த்தைகளின் மூலமாக எனக்கு நீங்கள் உங்களுடைய வாழ்த்துகளை சொல்லி இருக்கின்றீர்கள். அந்த வாழ்த்துக்கு உரியவனாக, என்றைக்கும் உங்களுக்கு கடமைப்பட்டவனாக எந்த நேரத்திலும், எந்த சூழ்நிலையும் எப்படிப்பட்ட நிலையிலும் உங்களோடு நான் இருப்பேன்.

இன்றைக்கு இந்த ஆயிரம் விளக்கு தொகுதியில் நான் எம்எல்ஏவாக இல்லை என்பது உங்களுக்கு தெரியும். கொளத்தூர் தொகுதியில் நான் இப்போது எம்எல்ஏவாக இருந்து கொண்டிருக்கிறேன். என்னதான் கொளத்தூர் தொகுதிக்கு சட்டமன்ற உறுப்பினராக நான் இருந்தாலும் இந்த ஆயிரம் விளக்கு தொகுதிக்கும் நான் தொடர்ந்து பணியாற்றுவேன். ஆயிரம் விளக்கு தொகுதிக்கு பணியாற்றுகிறேனோ இல்லையோ இந்த சிறுமலர் பள்ளியில் இருக்கக்கூடிய உங்களுக்காக நான் தொடர்ந்து பணியாற்றுவேன். என்னால் முடிந்த எல்லா வகையிலும் துணை நின்று என்னுடைய கடமையை ஆற்றுவேன் என்ற அந்த உறுதியை இந்த நேரத்திலே எடுத்துச்சொல்லி, கள்ளம் கபடம் இல்லாத இந்த அன்பான உள்ளம் கவர்ந்த உங்களுடைய அன்பான வாழ்த்துகளுக்கு என்னுடைய நன்றி, நன்றி, நன்றி, நன்றி என்று கூறி விடைபெறுகிறேன். இவ்வாறு அவர் பேசினார்.

Wednesday, March 1, 2017

ISRO Recruitment 2017 Apply Online (Scientist / Engineer - 87 Vacancies)


Indian Space Research Organisation (ISRO), ISRO Centralised Recruitment Board (ICRB) invites Online Applications for Recruitment to the post of Scientist / Engineer ‘SC’ in the disciplines of Electronics, Mechanical and Computer Science. The last date for submission of online applications is 7th March 2017.

Advertisement Number: ISRO HQ: ICRB: 01:2017



Post Code
Name of the Post
Total Vacancies
BE 001
Scientist / Engineer ‘SC’ (Electronics)
42 (12 Vacancy reserved for PWD)
BE 002
Scientist / Engineer ‘SC’ (Mechanical)
36 (10 Vacancy reserved for PWD)
BE 003
Scientist / Engineer ‘SC’ (Computer Science)
09 (01 Vacancy reserved for PWD)

Age Limit: 35 Years as on 7th March 2017. Age Relaxation as per Govt. Rules.

Pay and Allowances
: Level 10 of Pay Matrix and will be paid minimum basic pay of ₹ 56100/- p.m.

Eligibility:
BE/ B.Tech or equivalent qualification in first class with an aggregate minimum of 65% marks or CGPA 6.84/10 (average of all semesters for which results are available). Candidates applying with qualification of AMIE/Grad IETE should have 65% marks or CGPA 6.84 in Section 'B' alone. Candidates who are going to complete the above course in the academic year 2016-17 are also eligible to apply, provided final degree is available by 31/8/2017. The qualification prescribed and the benchmark are only the minimum requirement and fulfilling the same does not automatically make candidates eligible for Written Test.

Application Fee: ₹ 100/- for each application. Candidates may make the payment ‘online’ using Internet Banking/ Debit Card or ‘Offline’ by visiting nearest SBI Branch. All Women candidates/ Scheduled Castes (SC)/ Scheduled Tribes (ST) / Ex-serviceman [EX] and Persons with Disabilities (PWD) candidates are exempted from payment of Application Fee.

Selection Process: Written Test and Interview / Interview. The written test will be conducted on 7th May 2017 at twelve venues viz., Ahmedabad, Bengaluru, Bhopal, Chandigarh, Chennai, Guwahati, Hyderabad, Kolkata, Lucknow, Mumbai, New Delhi and Thiruvananthapuram.

How to Apply: The application for on-line registration will be hosted in the ISRO website. The Last date for Online Registration is 07/03/2017.

Important Dates:
Last date for submission of Online Applications -> 07/03/2017

Click here ⬇⬇⬇
Detailed Advertisement
Click here ⬇⬇⬇
FAQs
Click here ⬇⬇⬇
Apply Online



Hearing impaired stage dharna in Hanamkonda

27.02.2017
Hanamkonda: Large numbers of persons with hearing impairment have staged a dharna in front of Warangal Urban District Collectorate here on Monday, seeking filling up of the existing vacancies under physically challenged category.

They submitted a memorandum to District Collector Amrapali Kata under the banner of Warangal District Association of the Deaf. The association president O Sasidhar, office bearers Sd Jameel Ahmed, M Suman, Md Bilal Ali, N Naresh and others took part in the protest.

They urged the official to verify the department-wise vacancies in the district and fill up such vacancies with physically challenged persons. Though there were guidelines issued by the State government, no vacancies were filled up for the past three years, they alleged.

In addition to that there was no clarity on the vacancies meant for physically challenged persons. The officials should initiate immediate measures to verify the vacancies such as multi-purpose health assistance and notify vacancies under deaf and dumb category.

Further, the association leaders said there was a provision to fill up the posts that remained vacant in visually impaired category with persons with hearing impairment. Hence notification to fill up such posts should immediately be released, they demanded.

The city Congress working president Rajanala Srihari extending solidarity to the association members has taken part in the dharna. He appealed the district administration to look into the demands put forth by the hearing-impaired and initiate measures to address them.