FLASH NEWS: நிலவின் தென்துருவத்தில் இறங்கிய சீன விண்கலம்; பாறை மாதிரிகளுடன் 25-ந்தேதி பூமிக்கு திரும்பும் **** சீனாவிடம் இருந்து தைவானை சுதந்திரமாக பிரிந்து செல்ல ஒருபோதும் அனுமதிக்க மாட்டோம் என சீன ராணுவம் தெரிவித்துள்ளது ***** அமெரிக்க ஆயுதங்களால் ரஷிய இலக்குகளை தாக்கலாம்.. உக்ரைனுக்கு அனுமதி அளித்த பைடன் ***** அமெரிக்காவில் நடைபெற்ற 'ஸ்பெல்லிங் பீ' போட்டியில் இந்திய வம்சாவளி மாணவர் புருகத் சோமா சாம்பியன் பட்டம் வென்று அசத்தினார் ***** கலவர வழக்குகளில் இருந்து பாகிஸ்தான் முன்னாள் பிரதமர் இம்ரான்கான் விடுதலை ***** நாட்டில் வெப்ப தாக்கத்திற்கு 56 பேர் பலி; என்.சி.டி.சி. அறிக்கை ***** அசாம் மாநிலத்தில் பெய்த கனமழையால் பிரம்மபுத்திரா நதியில் நீர்மட்டம் உயர்ந்துள்ளது ***** நாடு முழுவதும் 3-ந்தேதி முதல் சுங்கச்சாவடி கட்டணம் உயர்வு ***** இங்கிலாந்தில் இருந்து 100 டன் தங்கத்தை இந்தியாவுக்கு கொண்டு வந்த ரிசர்வ் வங்கி ***** பள்ளியிலேயே மாணவ-மாணவிகளுக்கு வங்கி கணக்கு: பள்ளி கல்வித்துறை அறிவிப்பு ***** பிரக்ஞானந்தாவின் வெற்றி வியக்க வைக்கிறது.. கவுதம் அதானி வாழ்த்து ***** திருப்பதி கோவிலில் 65 வயதுக்கு மேற்பட்ட பக்தர்கள் 30 நிமிடத்தில் தரிசனம் செய்ய வசதி ***** சிக்கிமில் மீண்டும் ஆட்சியமைக்கும் எஸ்.கே.எம்? .. அருணாச்சலப் பிரதேசத்தில் பா.ஜ.க முன்னிலை ***** டெல்லியில் தலைவிரித்தாடும் தண்ணீர் பஞ்சம் *****

Monday, July 18, 2016

Brain architecture of hearing, deaf people ‘nearly identical’

A study now suggests that neurologically, people with normal hearing abilities and the hearing impaired are very similar.
Although the study shows that there is a neurological similarity between deaf and hearing people, there are questions on what those neurological regions do in the deaf. (Representational Picture)

A recent study has shown that the neural architecture in the auditory cortex, the part of the brain that processes sound, of profoundly deaf and hearing people is virtually identical.

Lead author Ella Striem-Amit from Harvard said, “One reason this is interesting is because we don’t know what causes the brain to organize the way it does. How important is each person’s experience for their brain development? In addition, a lot is known about (how it works) in hearing people, and in animals…but we don’t know whether the same organization is retained in congenitally deaf people.”

Those similarities between deaf and hearing brain architecture, Striem-Amit said, suggest that the organization of the auditory cortex doesn’t critically depend on experience, but is likely based on innate factors. So in a person who is born deaf, the brain is still organized in the same manner.

But that’s not to suggest experience plays no role in processing sensory information.

Evidence from other studies have shown that cochlear implants are far more successful when implanted in toddlers and young children, Striem-Amit said, suggesting that without sensory input during key periods of brain plasticity in early life, the brain may not process information appropriately.

To understand the organization of the auditory cortex, the team first obtained what are called “tonotopic” maps showing how the auditory cortex responds to various tones.

They then used the areas showing frequency preference in the tonotopic maps to study the functional connectivity profiles related to tone preference in the hearing and congenitally deaf groups and found them to be virtually identical.

“There is a balance between change and typical organization in the auditory cortex of the deaf,” said senior researcher Yanchao Bi from Beijing Normal University, “but even when the auditory cortex shows plasticity to processing vision, its typical auditory organization can still be found”.

The study also raises a host of questions that have yet to be answered.

“We know the architecture is in place – does it serve a function,” Striem-Amit said. “We know, for example, that the auditory cortex of the deaf is also active when they view sign language and other visual information. The question is: What do these regions do in the deaf? Are they actually processing something similar to what they process in hearing people, only through vision?”

The study appears in Scientific Reports.

No comments:

Post a Comment